Ogólnopolskie media dołączają do grona firm, które pomagają powodzianom z terenów województw dotkniętych żywiołem. Polsat, TVP i TVN wyemitują charytatywne bloki reklamowe, Grupa Agory i Grupa ZPR organizują zbiórki, a ekipy RMF i RMF Maxxx pojadą na tereny dotknięte powodzią, by pomóc w sprzątaniu.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w związku z powodzią postanowiła przyspieszyć wypłatę środków z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Do spółek trafi też nadwyżka za 2022 roku. Pieniądze ma otrzymać także Telewizja Polska, ale większość z nich musi trafić do ośrodków regionalnych.
Kanał AXN Spin nie emituje już seriali, tylko skupia się na treściach lifestylowych i true crime. Antenna Entertainment podczas konferencji prasowej przedstawiła też nowości w jesiennych ramówkach swoich stacji. Jedną z nich jest produkcja oryginalna greckiego właściciela kanałów AXN w Polsce.
Cała Polska żyje tragiczną powodzią w południowo-zachodniej Polsce. W terenie ciężko pracują lokalni dziennikarze, którzy są dla mieszkańców zalewanych terenów jednym z najważniejszych w tych dniach źródłem niezbędnych informacji. – Pracujemy nieustannie od piątku, praktycznie 24 godziny na dobę. Czytelnicy, internauci chwalą nas, że jesteśmy jednym miejscem, gdzie mogą dowiedzieć się, gdzie szukać pomocy – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Groń, dziennikarka „Nowin Nyskich”.
Liczba spotów emitowanych w telewizji Republika jest ok. 4 razy mniejsza niż przed rokiem, ale stacja zarabia na reklamach dużo więcej. Wśród jej największych reklamodawców są m.in. takie marki jak Lidl i Plus - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W niedzielę 15 września na antenie TVP1 zadebiutował serial „Gra z cieniem” oraz nowy sezon programu „Rolnik szuka żony”. W Polsacie ruszyła zaś kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Premiery wspomnianych formatów zanotowały jednak słabsze wyniki niż w poprzednim sezonie - wynika z danych Nielsena. To m.in. efekt tego, że część widzów wybrała kanały newsowe informujące o powodzi.
Audycja „HCH” Bartka Chacińskiego oraz Jacka Hawryluka znika z ramówki radiowej Dwójki, ale nadal będzie emitowana w Trójce - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Program Mateusza Hładkiego „Mówię Wam” ogląda w TVN7 średnio 218 tys. widzów – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl
Kanał Zero zaczął emitować nowy format „Zero na salonach”. Reporterka Emilia Dulnik pojawia się na wydarzeniach z branży show-biznes i rozmawia z gwiazdami.
Telewizja Polska przestała zapewniać obsługę prawną Samuelowi Pereirze, byłemu wicedyrektorowi TAI, który jest w trakcie procesów sądowych z Markiem Dekanem i Romanem Giertychem. - Po prostu fizycznie muszę z własnej kieszeni kontynuować tą walkę sam - przyznał Pereira. W niedawnej zbiórce internetowej na koszty procesu wytoczonego mu przez TVP pozyskał ponad 21 tys. zł.
Po 13 latach pracę w „Pulsie Biznesu” (Bonnier Business Polska) kończy dziennikarka ekonomiczna Anna Bełcik.
Stanowisko chief marketing officera w spółce Polregio objął Marcin Hinz. Zastąpił Sylwię Szyszkowską-Wilkowską, która po 9 latach rozstała się ze spółką.
Na blisko 250 tys. zł netto wyceniono spot przy piłkarskich meczach Polaków w ramach Ligi Narodów, które w październiku pokaże TVP1. Blisko 120 tys. zł trzeba z kolei zapłacić za reklamę przy serialu “M jak miłość” w TVP2.
Rosja nasiliła działania dezinformacyjne przeciw kandydatce Demokratów na prezydenta USA, wiceprezydentce Kamali Harris, rozpowszechniając nagrania szerzące teorie spiskowe - poinformował we wtorek w raporcie amerykański koncern Microsoft.
Niemiecki urząd antymonopolowy Bundeskartellamt zdecydował, że nie udzieli zgody na przejęcie tamtejszej wersji kanału Nickelodeon przez Super RTL. Grupa Bertelsmann i Paramount Global wycofały wniosek o zgodę na transakcję.
Michał Gostkiewicz po rozstaniu z Wirtualną Polską nawiązał współpracę także z „Gazetą Wyborczą”. Wcześniej informowaliśmy, że pracuje jako korespondent Deutsche Welle.
Nowy program reportersko-śledczy Bianki Mikołajewskiej ma pojawić się w telewizyjnej Jedynce w drugiej połowie października - wynika z ramówki stacji. Magazyn będzie emitowany w piątki wieczorem.
Nie trzeba już nikogo przekonywać, że influencer marketing jest skuteczny. Jednak w Polsce jest to młoda dziedzina, a skuteczne działania wymagają czegoś więcej niż tylko oznaczenia marki na ładnym zdjęciu. Chcesz wiedzieć, jak robić to dobrze? Weź udział w drugiej edycji konferencji „Influencer Is Not An Idea” organizowanej przez Lettly, podczas której eksperci opowiedzą, co naprawdę działa w marketingu i jakie trendy zmienią branżę.
80 proc. przedstawicieli marek obawia się wykorzystania sztucznej inteligencji przez agencje - wynika z badania branżowej organizacji World Federation of Advertisers. Połowa marketerów planuje zmianę umów z agencjami, aby uwzględnić ryzyka prawne, etyczne i reputacyjne.
W spółce NielsenIQ rozpoczęło się referendum strajkowe. Działające w niej związki zawodowe domagają się m.in. podwyżki o 2,5 tys. zł brutto dla wszystkich pracowników.